Pages

Friday, August 24, 2012

Coretan dari Mohd Idzuan AO

Puji-pujian hanyalah milik Allah Subhanahu Wa Ta'ala, Tuhan semesta alam. Salawat dan salam ke atas junjungan mulia Rasulullah SAW beserta para ahlul-bait dan sahabat baginda sekalian.

Laman ini adalah sebagai memenuhi kehendak dan keperluan semua ahli Persatuan Kerabat Awang Osman untuk ahli keluarga AO mengenali antara satu dengan yang lain melalui media baharu, khususnya yang menyentuh sejarah dan salasilah serta keturunan Awang Osman.

Inisiatif yang diilhamkan ini merupakan satu KESINAMBUNGAN kepada usaha yang telah dijalankan lebih dari 30 tahun dahulu, terutamanya dari generasi terdahulu.

Antara matlamat penubuhan persatuan adalah untuk mengenali asal-usul kita, membentuk serta menumbuhkan kesedaran, keinsafan dan kebanggaan kaum kerabat Awang Osman tentang sejarah dan keturunan beliau, serta mencontohi dan mempeloporkan kembali warisan gemilang nenek moyang kita.

Mudah-mudahan inisiatif ini dapat menarik Rahmat Allah SWT atas segala usaha kita untuk kembali bersatu serta berpotensi meletakkan keturunan Awang Osman kepada tanggungjawab dan peranan yang lebih besar serta memberikan semangat kepada perjuangan mencapai idealismanya.

No comments:

Post a Comment